Ao longo deste curso escolar desenvolveuse no noso centro o seminario Afondando na atención á diversidade, unha proposta formativa dirixida ao profesorado e coordinada pola orientadora educativa do centro, Ana Conde. O obxectivo principal foi avanzar colectivamente na construción dunha escola inclusiva, reflexionando sobre as respostas educativas que podemos ofrecer desde o marco normativo e pedagóxico vixente.
Fai unhas semanas celebramos a última das sesións formativas deste seminario, baixo o título Diversidade e lexislación: un marco para a inclusión. Nesta ocasión, afondamos nos fundamentos legais que sustentan a atención á diversidade no sistema educativo galego, facendo un percorrido polos aspectos máis relevantes da normativa que regula os currículos nas distintas etapas educativas.
Ademais, analizamos medidas ordinarias e específicas de atención á diversidade e como estas poden implementarse de maneira eficaz nas aulas, garantindo a equidade e a resposta axeitada ás necesidades de todo o alumnado. Un dos puntos clave foi a presentación do Programa de acollida ao alumnado estranxeiro da Consellería, unha ferramenta fundamental para favorecer a integración lingüística, cultural e académica do alumnado recentemente incorporado ao noso sistema educativo.
Tamén se abordaron protocolos oficiais da Xunta de Galicia relacionados coa atención ao alumnado con necesidades específicas de apoio educativo (NEAE), destacando a importancia de coñecelos e aplicalos de xeito coherente e coordinado.
A participación activa do profesorado e o seu interese por mellorar a práctica docente desde a mirada inclusiva foi, sen dúbida, unha constante ao longo do seminario. Esta última sesión serviu como peche e como impulso renovado para seguir avanzando, con coñecemento e compromiso, na tarefa de garantir unha educación de calidade para todas e todos.
Porque formar(nos) é tamén incluír.