martes, 22 de marzo de 2022

6ª unidade do Plan de Benestar Emocional: A alegría

  O alumnado de 4º de ESO-A ven de levar a cabo a sexta unidade do noso Plan de Benestar Emocional na que reflexionaron sobre estados de ánimo aparentemente opostos: a alegría e a tristeza así como das súas respectivas manifestacións físicas.



Logo de debater e chegar á conclusión de que ambos estados son parte da riqueza da vida e que poden ser xestionados,  fixeron unha posta en común daquelas actividades e momentos que lles fan sentir alegres.







Grazas por compartir!

xoves, 17 de febreiro de 2022

Mural pola inclusión

 Encántanos este mural que celebra a inclusión creado polo alumnado de 4º ESO-B logo de levar a cabo a 4º unidade do noso Plan de Benestar Emocional. Parabéns!



martes, 15 de febreiro de 2022

E despois de ESO...que?

 

Tal e como afirmaba Stephen Covey..

 “Non son produto das miñas circunstancias, son produto das miñas decisións”.

A orientación educativa ten un papel relevante no apoio e no asesoramento do desenvolvemento vocacional do alumnado, que se intensifica en momentos puntuais de cambios ou cursos terminais no noso sistema educativo.

Por este motivo, dende o Departamento de Orientación, consideramos imprescindible dotar da información necesaria aos nosos alumnos e alumnas, para promover a madureza vocacional para a toma de decisións autónomas e responsables.

Neste senso, a semana pasada, realizamos charlas co alumnado de 4ºESO de cara a ofrecer información sobre as alternativas do Bacharelato, os graos dispoñibles nas Universidades Galegas e a oferta educativa que emerxe dende a FP.



Ademais, realizamos un cuestionario de intereses vocacionais, co obxectivo de que cada alumno/a descubra cales son as súas fortalezas en relación coas diferentes familias profesionais.



RECORDADE!

A propia elección dos camiños a tomar, debe resolverse a través dun proceso sosegado, reflexivo e COA INFORMACIÓN NECESARIA!

Dende o Departamento de Orientación, quedamos a disposición de toda a comunidade educativa, e especialmente de todo o noso alumnado, para colaborar neste proceso de toma de decisións, a través dun asesoramento individualizado.

NON DUBIDES!

CONTACTA CA ORIENTADORA!

TOMA DECISIÓNS!

venres, 11 de febreiro de 2022

5ª unidade do Plan de Benestar Emocional: "Bicos de lápis, bicos de picas"

 O alumnado de 2º de ESO-B ven de levar a cabo a 5ª unidade do nos Plan de Benestar Emocional “Bicos de lapis, bicos de picas” coa que reflexionar do porque manter a distancia de seguridade nestes tempos de COVID para poder estar cada día máis cerca. 




Ademais, vimos a curtametraxe "Boundin, la oveja rapada", unha bonita historia sobre como xestionar as emocións negativas e poder así ser máis resilientes.

luns, 31 de xaneiro de 2022

IMAGINA

 

Dende o noso centro educativo, impulsamos dende a óptica da paz, e de maneira transversal, a incorporación de diferentes valores, como é a NON VIOLENCIA.



Asemade, non podemos obviar a conmemoración que se leva a cabo o 30 de Xaneiro de cada ano,  dende 1964 : O DÍA ESCOLAR DA NON VIOLENCIA E DA PAZ

Unha xornada de apoio a unha educación non violenta e pacificadora, que se celebra no aniversario da morte de Matahma Gandhi.



Dende o Departamento de Orientación, compartimos a letra (ca súa tradución e o enlace a un vídeo dunha versión realizada por UNICEF) da canción de Imagine, escrita por Jonh Lennon e Yoko Ono. Esta canción foi lanzada en 1971 e versionada por moitísimos/as artistas, convertíndose nun himno de PAZ.

 


Imagine there's no heaven

It's easy if you try

No hell below us

Above us only sky

Imagine all the people

Living for today

Imagine there's no countries

It isn't hard to do

Nothing to kill or die for

And no religion too

Imagine all the people

Living life in peace

You may say, I'm a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will be as one

Imagine no possessions

I wonder if you can

No need for greed or hunger

A Brotherhood of man

Imagine all the people

Sharing all the world.

 

 

 

Imagina que no hay paraíso

es sencillo si lo intentas

No hay infierno bajo nosotros

Y arriba solo tenemos el cielo

Imagina a toda la gente

Viviendo para el día de hoy

Imagina que no hay países

No es tan difícil de hacer

Nada por qué matar ni por qué morir

Y ninguna religión tampoco

Imagina a toda la gente

Viviendo en paz

Puedes decir que soy un soñador

Pero no soy el único

Espero que un día te unas a nosotros

Y el mundo entonces será mejor

Imagina que no haya propiedad

Me pregunto si tú puedes

No necesitar ganancias ni tener hambre

Una hermandad de seres humanos

Imagina a toda la gente

Compartiendo todo el mundo

venres, 28 de xaneiro de 2022

Día Mundial da Educación (VIII): María Montessori

 A clase de 1º ESO-A estudou a contribución á eduación de María Montessori, célebre educadora italiana que da nome ao coñecido método Montessori. Trátase dun método pedagóxico diferente ao tradicional xa que, en lugar de basearse nunha aprendizaxe homoxénea, estándar e académica, céntrase no desenvolvemento persoal e social de cada alumno.



María Montessori consideraba aos nenos como a esperanza da humanidade “O neno”, segundo Montessori, “ co seu enorme potencial físico e intelectual, é un milagre fronte a nós. Este feito debe ser transmitido a todos os pais, educadores e persoas interesadas en nenos, porque a educación desde o comezo da vida podería cambiar verdaderamente o presente e futuro da sociedade”.

Para fomentar o potencial de cada neno, o método baséase nestes 8 principios:

1) Pensamento e movemento: o pensamento e o movemento están estreitamente ligados. O movemento potencia o pensamento e a aprendizaxe.

2) Libre elección: a aprendizaxe e o benestar melloran cando as persoas senten que teñen control sobre as súas vidas. Desenvólvense a independencia, a vontade e a responsabilidade.

3) Interese: o neno aprende mellor cando está interesado no que está aprendendo. Axuda á comprensión e a concentración.

4) A recompénsa ha de ser interna: a realización do erro e a sensación de logro son internas. Contribúe á autoestima, ao sentido de responsabilidade e ao pensamento crítico.

5) Aprendendo de e cos pares: a aprendizaxe permanece mellor co exercicio de ensinarlle a outros. Promove o respecto, a tolerancia e a solidariedade.

6) Aprendendo dentro do contexto: a aprendizaxe situada en contexto significativo é máis profundo e rico que a aprendizaxe nun contexto abstracto.

7) O mestre como guía: o mestre observa e acompaña, posibilita ao neno actuar, querer e pensar por si mesmo, axudándoo a desenvolver confianza e disciplina interior.

8) Orde no ambiente e na mente: a orde externa e a secuencia no uso de materiais son beneficiosos para a orde interna do neno. Promove a claridade de pensamento e a concentración.

Grazas chic@s!

xoves, 27 de xaneiro de 2022

Día Mundial da Educación (VII): María Zambrano

 A aportación do alumnado de 2º ESO-A xira en torno á figura de María Zambrano, a célebre pensadora malagueña que foi quen de unir filosofía, poesía e educación na súa obra. 


Segundo Zambrano, a idea de vocación é clave na educación. O profesorado, ademáis de ter paixón por educar, ha de ser quen de encontrar a vocación oculta no alumnado, unha tarefa que lles permitirá realizar o seu ser e vivir unha vida plena e libre.

Para saber máis sobre o legado de Zambrano, fai clic nesta ligazón